Een zakelijk telefoon abonnement kiezen in 3 stappenKiezen voor een zakelijk telefoon abonnement hoeft niet ingewikkeld te zijn. In slechts 3 stappen heb je een abonnement gekozen dat bij je past.

Stap 1: Een zakelijke telefoon uitzoeken

De eerste stap is zeer belangrijk als je een zakelijk telefoon abonnement wilt afnemen, het kiezen van het beste toestel. Je wilt bij een abonnement natuurlijk een snelle en stijlvolle smartphone om je te ondersteunen in je dagelijks leven als ondernemer. Bovendien moet de camera geschikt zijn om borrels vast te leggen en mooie shots te maken van je zakelijke reizen.

Tegenwoordig voldoen bijna alle zakelijke telefoons aan de eisen van een ondernemer. Ze zijn snel, stijlvol, beschikken over een prachtig beeldscherm en hebben een sterke en scherpe camera. Bovendien hebben ze een groot intern geheugen zodat je niet per se een extra microSD kaart hoeft te kopen om je geheugen uit te breiden. In ons overzicht zie je de beste zakelijke telefoons met abonnement op een rij en beschrijven we welke eigenschappen deze toestellen bevatten.

Stap 2: Weten hoeveel data en belminuten je verbruikt

Van sms-en spreken we tegenwoordig niet meer, bijna iedereen appt of belt elkaar tegenwoordig. Vandaar dat al veel providers je gratis onbeperkt sms-en aanbieden. Het is dus belangrijk om te kijken naar hoeveel mobiele data en belminuten je per maand verbruikt als je een zakelijk telefoon abonnement gaat vergelijken. We raden je aan om een databundel van minimaal 3GB te nemen als je vaak video’s streamt met je telefoon. Als je daarbij veel belt is het raadzaam om te kiezen voor 300 minuten of onbeperkt bellen. Bellen kost nu eenmaal veel als je dit buiten de bundel doet en kan tot een zeer vervelende telefoonrekening leiden.

Stap 3: Een zakelijk telefoon abonnement vergelijken

De laatste stap is uiteindelijk om een zakelijk telefoon abonnement te vergelijken met elkaar. Bij de ene provider betaal je minder dan de ander, maar krijg je ook een andere inhoud. Bovendien biedt niet iedere provider standaard 4G internet aan. Bij Telfort krijg je bijvoorbeeld standaard 3G geleverd en moet je per maand bijbetalen als je een 4G snelheid wilt.

Nagenoeg alle providers bieden een landelijke 4G dekking aan bij een zakelijk telefoon abonnement. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat je geen 4G ontvangst heeft. T-Mobile is nog de enigste zonder een volledige landelijke dekking, maar begin dit jaar zullen ook zij een landelijke dekking hebben. Bovendien zijn zij, net als Vodafone en KPN, bezig met de uitrol van hun 4G+ netwerk. Wees dus slim en kies alvast voor een 4G+ ready zakelijke telefoon.